tisdag 4 december 2012

Hjälp i stallet

Fick hjälp av Matilda i stallet ikväll ! Superbra annars hade jag varken hunnit eller orkat motionera båda dårarna....
Matilda mockade jag fyllde hö , vatten och tog ner spån och jag hjälpte Matilda genom att fylla morgondagens hösäckar till Gucci , snällt av mig !
Släppte först gurkan en stund själv på banan så han skulle få sprätta av sig och det gjorde han minsann , man får ju skratta ihjäl sig , han håller på som en dåre !
Sen tog jag honom på lina , lite spänd och springig först sen jobbade han på fint och blev låg , frustade gott och fick slapp snopp = nöjd och belåten hästa pålle !
Matilda töm körde Lotus och jag tror att dom två var lika nöjda som oss....

Mats är i Skellefteå och tittar på is hockey så jag hade inte så mycket tid innan Mattias skulle i säng  och väldigt snart ska jag också göra mig iordning för natten, så skönt....

 Det är ju så vackert nu när snön kommit och så mycket ljusare det blir....
full kareta på lill killen...


Dom fick nog jobba lika mycket båda två....vi har inte skottat varken ridbanan eller uppfarten , faktisk knappt bron....
I helgen ska vi köra in Lotus och Harsk för träning i Surfs ridhus och efter nyår så kommer vi nog lösa anläggnings kort där!
Sov gott // Yvonne

8 kommentarer:

  1. NOG? Jag trodde vi hade bestämt? Nu vågar då jag inte lösa något förrän jag vet hur ni gör. Kan inte dra in själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha , jag ville ju givetvis kolla med er andra så jag och Matilda skulle vara ensamma på Surf....jahapp då kör vi väl då!! vi blir surfare vilket jag tycker känns bra då jag själv var med i begynnelsen för den klubben!!!

      Radera
  2. Sv: åh,vad skojsigt GUURGEEEL =D !!! ska vi ta en provtur i helgen? känna lite hur han verkar? :)

    SvaraRadera
  3. sv: Kanske lördag blir bra? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi har surf träning med lotus och jag tippar att vi är hemma igen vid 11-12 ungefär...skulle det passa dig?

      Radera
  4. Jag kan ju inte tala i Emmas sak men jag kan tala för mig själv att mina intentioner är att bli SURF:are. Särskilt med tanke på hur smidigt det är när man får övernatta i box! Jag gillar ju som SURF bättre än URF, småskaligt är mer min grej och de har ju dessutom en egen maratonbana! Iaf några hinder.
    Och i framtiden kanske man kan åka in på fredagar, rida på kvällen och sedan köra på morgonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. till våran kan vi ju åka in vilken dag som helst och burna i lite hinder i skogen :D

      Radera