fredag 19 april 2013

Körpannband och körförkläde


Har dekorerat ett köpt pannband till Lotus , skulle tro att han blir den blingigaste på tävlingarna denna sommar ;) Jag slaktade två armband som jag fått från liyler.se, trädde upp dom på tråd , monterade och sydde fast på renskinn som jag limmade fast på pannbandet!
 Sen behövde vi ett snyggt förkläde eftersom det var tävling i Övik!
Använde ett möbeltyg med rätt tyngd i samt att jag sydde in blyband i fållen för att förklädet inte ska fladdra när man kör.
Vi hade mätat lite generöst så det blev lite stort men jag har sytt det så förbannat ordentligt så det är lindrigare att sy ett nytt istället för att försöka sy om detta!Bara i linningen har jag fyra sömmar....
Blir kanske ett nytt till tävlingarna på Sandgärdan....//yvonne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar